FAQ

Alt hvad du mangler Frequently Asked Questions

Det her er altså ikke jordens mest saftige side, men den kan til gengæld hjælpe dig med svar på dine spørgsmål! Tøv aldrig med at give os et kald, hvis du nu ikke finder svaret her på siden.

I løbet af sæsonen modtager vi tusindvis af opkald. Det forstår vi virkelig godt, for der er en tand mere planlægning ved en skiferie mod en sommerferie. Vi har forsøgt at gøre det overskueligt, så du hurtigt kan finde den information du mangler. 

Her på siden finder du information om følgende områder - klik på den kategori som dit spørgsmål omhandler og 1-2-3, så har du (forhåbentlig) svaret: 

Før rejsen

Rejsebevis

Hvornår får jeg mit rejsebevis?

Hvornår du får dit rejsebevis afhænger af, om du rejser som gruppe eller 'individuelt'.

GRUPPEREJSE
Hvis du har booket gennem din skole, universitet eller andet gør vi alt for, at du får dit rejsebevis 14 dage før afrejse. Det afgørende for at det kan lade sig gøre er, at alle i gruppen har færdiggjort alt omkring sin rejse; fra betaling, til- og fravalg og andet. Vi lover dog at det kommer minimum 7 dage før afrejse. 

INDIVIDUELT
Hvis du har booket en individuel rejse kommer dit rejsebevis faktisk med det samme på din mail. Det er personen som har booket turen du skal henvende dig til, hvis du mangler oplysninger. Skulle du mod forventning ikke have modtaget det med det samme, så kontakt os!

Betaling

Hvornår er der deadline for betaling?

Gå til My Summit

Der er forskel på om du rejser med din skole eller individuelt, men få det nu ordnet så hurtigt du kan!

GRUPPEREJSE
Ved grupperejser er der stor variation på indbetalingsdatoer. Der kan være lavet specielaftaler som passer som fod i hose på den enkelte gruppe. Som udgangspunkt ligger vores grupperejser til betaling af depositum eller 1. rate på 1.750 DKK den 1. oktober 2020. Restbetaling ligger som udgangspunkt den 1. december 2020. Under My Summit kan du finde de præcise datoer. 

INDIVIDUELT
Har du bestilt individuelt, skal du senest 3 dage efter bestilling indbetale dit depositum for rejsen. Det er på 1.750 DKK. 60 dage før afrejse skal du betale dit restbeløb. Husk at du under My Summit kan tjekke de præcise datoer.

ÆNDRINGER
Hvis du ændrer noget på din rejse efter restbetalingsdatoen, det kunne være et tilkøb, så skal der betales med det samme. 

Ændringer

Skal du have ændret noget i din rejse?

Gå til My Summit

Det er ikke altid jo hurtigere, jo bedre er en god ting - men det er det hos os! Så snart du ved, du gerne vil ændre noget på din skiferie, så henvend dig til os. Afhængig af ændringen og tidspunktet du henvender dig, kan vi ikke garantere at det kan lade sig gøre. I værste fald får du et nej, men så skal vi nok foreslå din bedste mulighed. Som regel er vi meget large indtil 14 dage før afrejse. Hvis vi har passeret restbetalingsdatoen for din rejse, skal du skrive os en mail eller ringe til os. Hvis det er før restbetalingsdatoen, så kan du selv ændre din rejse på My Summit.

NAVNEÆNDRING
Skal en anden person overtage din rejse? Så kan du inden restbetalingsdatoen gøre det på My Summit. Fra din restbetalingdato til 14 dage før afrejse, skal du ringe eller skrive til os, så gør vi det for dig kvit og frit. Under 14 dage før koster det 500 DKK i administrationsgebyr at foretage en navneændring.  

Afgangstider

Hvornår er der afgang fra Danmark?

Se alle transport muligheder her

Der er et stykke vej til Alperne, uanset om det er med bus, fly eller egen transport. Ingen afhænger det af, om du har købt en grupperejse eller individuel rejse.

GRUPPEREJSE
Alle vores grupperejser er tilpasset. Som udgangspunkt er busrejsen fra Danmark om fredagen og hjemkomst søndag ni dage efter. Du kan tjekke tiderne ved at logge ind via My Summit.

INDIVIDUEL
Uanset om du er med bus eller fly, så skal du faktisk bare tjekke dit rejsebevis - hvis du skulle have spørgsmål, så må du endelig kontakte os! Busrejsen er fra Danmark om fredagen og hjemkomst søndag ni dage efter. 

 

APP

Appen er vores helt uundværlige værktøj - lidt ligesom denne FAQ!

Her vil der være alt information om selve rejsen og destinationen som du skal bruge under ferien.

Vi sender vores APP-login ud en ugen inden afrejse. Det gør vi for at vi er sikker på du får den helt rigtige og opdateret version. Vi ved, at du gerne vil have den allerede nu, så du kan læse lidt på forkant, men du må altså være spændt lidt endnu

Forsikringer

En god forsikring er meget vigtigt på din skiferie!

Læs om vores forsikringer

Vi tilbyder:

  • Rejseforsikring
  • Afbestillingsforsikring
  • Re-eksamensforsikring

Pakkeliste

At stå i Alperne uden trusser, skisokker eller solbriller - det er ikke sjovt!

Download pakkelisten her

Men frygt ej - vi har naturligvis lavet en pakkeliste, hvor alt det vigtige er skrevet på, så du ikke kommer til at stå i en uheldig situation i Alperne. Se vores pakkeliste her

Skitransport og skileje

Medbringer du dit eget udstyr eller ønsker du at leje?

JEG MEDBRINGER SELV UDSTYR
Det er muligt at medbringe udstyr på både vores bus- og flyrejser. Dette er noget der skal bestilles på forhånd ved tilvalg på tilmeldingssiden eller på My Summit - særligt på fly da der kan være begrænset antal pladser til skitransport. Det gør du på My Summit.

JEG ØNSKER AT LEJE UDSTYR
Ønsker du at leje udstyr, er vi også behjælpelige med dette. Der vil du finde priser på de forskellige kategorier under tilmeldingssiden eller på My Summit. Hvis du bestiller disse vil du modtage en voucher i din velkomstkuvert, samt information om hvor du kan afhente dine lejede ski på ankomstdagen.

Hvis du har valgt den forkerte pakke, eller ændret mening, så kontakt os gerne for hjælp til at ændre det. 

Busrejsen

Afgang

Hvornår kører min bus?

Læs mere om bus rejsen her

De præcise afgangstidspunkter og adresser vil fremgå på dit rejsebevis. Dette modtager du mellem 7-14 dage inden afrejse. Det er vigtigt, at du følger instrukserne på rejsebeviset for mødetid og sørger for, at være der i god tid. Det ville være ærgerligt at misse din skiferie, fordi du ikke har styr på tiderne!

For grupperejser vil bussen typisk afgå fredag eftermiddag, med mindre andet specifikt er bestilt og aftalt. Hvis du ønsker at planlægge i god tid, kan du forvente en afgang omkring klokken 17.00.

For individuelle bookinger og mindre grupper vil afrejsetidspunktet ikke nødvendigvis være det samme, hold derfor godt øje med dit rejsebevis.

Bagage

Hvad må jeg medbringe i bussen?

Læs mere om bus rejsen her

Hvis du ikke har bestilt skitransport, må du medbringe følgende: 1 stk. rejsetaske max. 20 kg & 1 stk. håndbagage.

Hvis du har bestilt skitransport, må du medbringe følgende: 1 stk. rejsetaske max. 20 kg og 1 stk. håndbagage samt 1 par ski og støvler eller 1 snowboard. 

Bagage der overskrider disse krav vil blive afvist ved bussen eller opkrævet overvægtstillæg på 20,- per kg. t/r, såfremt der er plads.

Da skiposer pakkes separat i skiboks, må skiposen/støvletasken ikke fyldes med andet.

Pause

Chaufførerne har deres køre- og hvilletidsbestemmelser som gør at der løbende vil blive holdt pauser.

Læs mere om bus rejsen her

Flere gange i løbet af rejsen vil bussen holde ind på rastepladser, hvor du kan strække benene, gå på toilettet eller købe lidt mad og drikke.

Der vil også blive holdt et længere stop, hvor der bliver tid til at spise aftensmad.

Senere på aftenen vil der desuden blive holdt ind til siden, så du kan børste tænder, inden du "går til køjs".

Guider

Guider og hjælp på bussen.

Læs mere om bus rejsen her

På grupperejser med et gymnasium vil der altid være en guide med på bussen hjemme fra Danmark. De vil give løbende information om pauser, køretider, regler med mere  og de vil altid være klar på at svare på spørgsmål, så tøv endelig ikke med at spørge, hvis du er i tvivl om noget!

Grupperejser med universiteter vil i langt de fleste tilfælde også have en guide på bussen. Hvis dette ikke er tilfældet, vil der være en anden kontaktperson der kan være behjælpelig med spørgsmål undervejs. 

Individuelle rejser vil ikke ligeledes ikke altid have en guide med på bussen, men der vil kunne findes et servicenummer på vores app ved spørgsmål. 

Pladsreservation

Kan jeg reserverer plads på bussen?

Læs mere om bus rejsen her

Det er ikke muligt, at reservere plads på bussen ved rejser.

Vi forsøger dog altid at hjælpe folk der er tilbøjelige til køresyge med at sidde foran, så skulle dette være et problem du ofte støder ind i, må du meget gerne informere os forinden rejsen eller tage fat i guiden inden folk går ind i bussen.

Mad & drikkevarer

Ja - du må gerne medbringe egne mad- og drikkevarer.

Læs mere om bus rejsen her

Undervejs vil du også have mulighed for at købe mad og drikkevarer i bussen eller ved de enkelte stop. Sørg dog for ikke at efterlade skrald og madrester i bussen, men brug de medfølgende skraldespande. 

Musik

Kan jeg medbringe min Soundboks eller højtaler?

Læs mere om bus rejsen her

Ja, det må du gerne - hvis du kan få det til at være under de almindelige bagageregler og kilo-begrænsning. Så vær ikke overrasket, hvis buschaufføren afviser dig og din Soundboks.  

Rusmidler

Vi tager kraftig afstand fra indtagelse af rusmidler - og også lattergas (kvælstofforilte).

Læs mere om bus rejsen her

Ved overtrædelse af dette vil det medføre bortvisning fra turen. Vi henviser direkte til vores rejsebetingelser:

Den rejsende skal optræde således, at medrejsende ikke føler sig generet. I grove eller gentagne tilfælde kan en upassende optræden føre til, at den rejsende af rejsearrangøren eller dennes repræsentanter bortvises fra den videre deltagelse i rejsen. I sådanne tilfælde er den rejsende ansvarlig for egen hjemtransport og udgifter som følge heraf. Den rejsende er i tilfælde af bortvisning ikke berettiget til at modtage nogen form for tilbagebetaling af pakkerejsens pris.

Hjemrejse

Hvornår kører bussen hjem?

Læs mere om bus rejsen her

Grupperejse
Såfremt du rejser som gruppe, skole, gymnasie eller universitet, så vil du allerede inden du rejser til alperne, være informeret om afgangstidspunkt fra Danmark og Hjemrejsetidspunkt fra Alperne.

Individuel
Du vil modtage afrejseinformation om torsdagen på din skiferie. Her vil der stå hvor du skal stige på bussen, afgangstid og busnummer. Sørg for at være ved opsamlingsstedet i god tid, så bussen kan afgå til tiden, og vi kan overholde tidsplanen. 

Egen transport

Ankomst

Hvad skal jeg gøre, når jeg kommer til destinationen?

Læs mere om egen transport her

Forinden din ankomst til destinationen vil du have modtaget et opkald fra guiderne, om hvad du skal gøre, når du ankommer. De vil fortælle, hvor du skal møde dem og få udleveret din velkomstkuvert samt svare på eventuelle spørgsmål. Herefter hjælper de dig på destinationen med hvad du skal gøre i forhold til lejlighed, bagage, nøgler og alt andet relevant information.

Guider

Hvordan får jeg fat i guiderne?

Læs mere om egen transport her

Undervejs, eller umiddelbart inden, turen derned vil guiderne kontakte dig på telefon. Her vil de hjælpe med instruktioner samt give dig kontakt oplysninger, så du kan informere dem, når du er ved at være fremme ved destination. Når du først er ankommet, hjælper de dig med alt det praktiske og svarer gerne på eventuelle spørgsmål. 

Kør-selv

Hjulene på bilen drejer rundt, rundt, rundt - men husk ..

Læs mere om egen transport her

Hvis du selv kører til destinationen er der flere ting, både inden og op til, du skal være opmærksom på - blandt andet udstyr påkrævet til bilen og diverse relevante regler. Vi har skrevet alle de vigtigste ting, du skal være opmærksom på, hvis du kører selv her

Parkering

Hvor skal jeg parkere?

Læs mere om egen transport her

Det er altid en god idé at have bestilt parkering hjemmefra. Det et typisk den billigste løsning, hvis ikke det er inkluderet i dit lejemål, samt det stiller en garanti for at du har en parkeringsplads, når du ankommer. Det er ikke alle byer hvor biler må holde på vejen, men der er derimod dedikerede parkeringspladser og huse. Det koster typisk mellem 40 - 120€ at bestille parkering til én bil afhængig af destination og uge. 

Hvis du ikke har gjort dette, kan guiderne også hjælpe dig med at anvise eventuelle parkeringsmuligheder ved ankomst, vær dog opmærksom på, at der kan være udsolgt i de store uger, og derfor kan parkering blive tidskrævende om omstændigt. 

Snekæder/vinterdæk

Skal jeg have vinterdæk og snekæder?

Læs mere om egen transport her

Det er et lovkrav at have vinterdæk på bilen allerede ved krydsningen af grænsen til Tyskland. Derfor skal du sørge for at det er på plads i god tid, inden du drager afsted på skiferie. Det kan også være en god idé at måle om dækket er nedslidt - 1,6 mm er skillegrænsen for hvornår vinterdæk bliver ulovlige og skal skiftes. Vær opmærksom på at turen er lang, og er du tæt på grænsen er det en god idé at skifte dæk forinden turen af lov- og sikkerhedsmæssige årsager. 

Snekæder er ikke en lovkrav, men en rigtig god idé at have med og kan blive dyrt ikke at have. Inden du rejser så sørg for at have undersøgt om dine snekæder passer til dækstørrelsen på din bil. Derudover er det en god idé at være komfortabel med hvordan disse monteres samt have handsker og skitøj let tilgængeligt hvis vejret antyder at det kunne blive nødvendigt. 

Skadesdepositum

Hvad?

Når du ankommer på destinationen, vil der blive opkrævet et skadesdepositum.

Skadesdepositummet har intet at gøre med 1. rate betalingen, der også hedder et depositum. Vi ved godt, at det kan være lidt forvirrende, så her kommer en hurtig forklaring på forskellen:

De 1.500 DKK du har betalt i “1. rate/depositum” var blot en 1. rate betaling, der i sidste ende blev fratrukket den samlede pris på rejsen.

Skadesdepositummet, der skal lægges ved ankomst på destinationen, er derimod en sikkerhed for udlejer i tilfælde af, at der skulle ske skader/mangler på lejligheden under opholdet. Et skadesdepositum får man tilbage, såfremt lejlighedens stand og inventar godkendes ved udcheckning. Størrelsen på skadesdepositummet afhænger af størrelse/kvalitet på indkvartering, men ligger typisk inden for 50 – 250 euro per person.

Hvordan?

Betaler jeg med kreditkort eller kontant?

Det er faktisk lidt forskelligt. Langt de fleste steder vil helst at det bliver betalt med kreditkort. Du kan også godt betale med debitkort, men beløbet skal være tilgængeligt på kortet og reserveret under opholdet.

 

Hvornår?

Hvornår skal jeg betale skadesdepositummet?

BETALING
Ved ankomst skal en eller hele lejligheden melde sin ankomst hos udlejeren. Det kan være i receptionen i bygningen eller ved et nærtliggende agentur. Nogle gange udleverer de først nøglerne til lejligheden når skadesdepositummet er lagt. Andre gange får du måske én nøgle og for at få nummer to skal du lægge skadesdepositummet. 

REFUNDERING
Ved din umiddelbare afgang fra destinationen vil dit skadesdepositum blive frigivet fra kortet. Det betyder desværre ikke, at du med det samme slipper for reservationen på kortet. Der går som regel 2-4 uger efter hjemkomst før de ikke længere er frosset på kortet. Det er meget forskelligt fra bank til bank og kort til kort. Fælles er dog at langt de fleste transkationer indeholder en frigivelsesdato som kan ses, hvis du går ind på din mobilbank. Såfremt denne ikke er synlig kan banken oftest oplyse dig om dette.

Hvorfor?

Er det nødvendigt at betale det skadesdepositum?

Vi indrømmer det, vi sender mange på SU afsted og her er økonomien måske ikke altid lige til en omgang skadesdepositum. Det laver ikke om på, det er obligatorisk. Men se det sådan her, hvis du udlejer din lejlighed til seks unge mennesker via AirBnB, der kun er kommet for at feste, så vil vi vurdere, at der bare er et snært af risiko for at der går en smule i stykker. Så vil du måske også synes, det er lækkert med lidt sikkerhed? Sådan har udlejningstederne det også. 

Men husk! Det er kun i tilfælde af, at der skulle ske skader/mangler på lejligheden under opholdet. Et skadesdepositum får man tilbage, såfremt lejlighedens stand og inventar godkendes ved udcheckning.

Husk også at gennemgå lejligheden for fejl og mangler. Tag eventuelt billeder af skader på lejligheden og vis dem til dit agentur senest søndag. Hvis du har fået en inventarliste skal denne udfyldes.

Hjælp

Kan du hjælpe mig med det her?

Det kan vi bestemt! Du er altid velkommen til at ringe til os, eller skrive en mail uden for åbningstiderne. Før du gør dette, er der dog et par ting du gerne må tjekke inden:

  • Er depositummet ikke kommet retur?
    Tjek din konto og se, om ikke der har været en reservation der efterfølgende er blevet frigivet igen. Det sker ofte, og her vil der hverken fremgå et udtræk eller returoverførsel. Står der intet, så er de frigivet og derved "kommet tilbage".

  • Står de som trukket fra din konto?
    I så fald må du meget gerne vedhæfte et billede af udtrækket fra din konto, naturligvis uden følsomme oplysninger.

  • Er det din ven der har lagt ud for depositummet?
    Bed venligst din ven om at gøre ovenstående og så kontakte os. Hvis det ikke er dig der har betalt, vil vi spørge efter at personen, som har lagt ud, kontakter os direkte for at kunne hjælpe bedst muligt. 

Det kan tage op til fire uger for beløbet at blive frigivet efter end rejse. Dette afhænger af din bank - kontakt dem ved eventuelle spørgsmål om dette.

Indkvartering

Check-in & ud

Hvor og hvornår skal jeg checke ind og ud?

Læs mere om indkvartering her

Med mindre andet specifikt er oplyst, så vil check-in altid begynde på ankomstdagen klokken 17.00, hvor du vil kunne afhente dine nøgler. Det gør du typisk på kontoret ved udlejeren, og ikke hvor lejligheden ligger. Det står på dit rejsebevis, og kan findes på Google Maps eller lignende - ellers spørg en guide til råds. 

Check-ud på afrejsedagen skal du, med mindre andet oplyst, aflevere nøglen senest klokken 10.00 på samme kontor, som du afhentede den.

Sengelinned & håndklæder

Er der sengelinned og håndklæder der hvor jeg skal bo?

Læs mere om indkvartering her

De fleste steder er der ikke inkluderet sengelinned og håndklæder. Om der er eller ej vil fremgå, når du får dit log-in til vores app, og hvis du er i tvivl, er det altid en god idé at pakke det med i kufferten. 

Enkelte udlejere tilbyder også at dette kan lejes for en pris på omkring 15-20 EUR pr. uge. 

Hvor skal jeg bo?

Hvor skal vi sove i nat?

Læs mere om indkvartering her

Præcis hvor du skal bo vil fremgå flere steder. Det kan altid findes på dit rejsebevis, velkomstkuvert samt i vores app. Vejvisning kan findes ved brug af Google Maps, spørge guider eller rådgivning fra udlejeren ved afhentning af nøgler. 

Musik/støj

Må vi høre høj musik på værelset?

Læs mere om indkvartering her

Det er naturligvis tilladt at høre musik på værelset, men man skal også respektere sine naboer og personerne omkring sig og holde lydniveauet tilpas, så alle er tilfredse. 

Fransk lovgivning siger desuden, at alt støj og larm skal stoppe klokken 22.00, hvorefter det ikke er tilladt at høre musik overhovedet på værelset. Følges disse regler ikke, kan det give anledning til bøder fra det franske politi eller advarsler, der kan føre til mistet depositum eller udsmidning fra lejligheden ved gentagende overtrædelse og manglende respekt for medmenneskerne i området.

Bøderne for støj er typisk i prislaget 50-65 EUR pr. person der befinder sig i værelset. 

Forventningsafstemning

Hvad skal jeg forvente af lejligheden?

Læs mere om indkvartering her

Standarden på indkvarteringen er meget enkel, og det er meget almindeligt, at man bor 4 - 6 personer på 20-25 m2. Det er forskelligt fra lejlighed til lejlighed hvorvidt om der findes en eller to nøgler. Der er oftest begrænset siddepladser udover sengene. Lejlighederne er designet for skiløbere, der bruger det meste af dagen på bjerget - og ikke i lejligheden. Typisk for de franske lejligheder er, at man anvender tæpper i stedet for dyner. De er alle desuden udstyret med køkken/bad/toilet.

Skader

Der var skader da vi kom til lejligheden ..

Læs mere om indkvartering her

Såfremt der skulle findes skader ved ankomst til lejligheden, er det ekstremt vigtigt, at I tager gode tydelige billeder af skaderne. Derudover skal I kontakte agenturet, der hvor I hentede nøglen, hurtigst muligt og vise dem dokumentation på skaderne og få dem til at give jer dokumentation på at dette er noteret. Dette skal typisk ske senest morgenen efter ankomst, såfremt man ikke selv vil hæfte for skaderne. Det er ikke nok blot at vise billederne af skaderne, når man aflevere nøglerne. Er der tvivl om dette bedes du kontakte guiderne direkte på destinationen, og så kommer de og hjælper jer.

Gå altid lejligheden grundigt igennem ved ankomst og se efter eventuelle skader og mangler. Såfremt I ved et uheld kommer til at ødelægge noget, så vil dette blive trukket fra jeres depositum ved afrejse. Bemærk det kan være relativt dyrt at ødelægge inventar, pas derfor på lejligheden som var det dine egne ting. 

Klager

Jeg vil gerne klage over min lejlighed!

Indsend en officiel klage her

Det er vi naturligvis kede af at høre, men vi står altid klar til at hjælpe. Hvis det er imens at du er på rejsen, kan du med fordel kontakte guiderne direkte på servicetelefonen for hurtig service.

Klager skal ske indenfor en rimelig tidsramme, sørg derfor for at kontakt os hurtigt efter hjemkomst for at få den bedst mulige hjælp. 

Destination

Lokale regler

Hvilke regler skal jeg lige forholde mig til? Jeg er ikke vant til at rejse i Alperne ..

Som udgangpunkt skal du tænke på, at du fortsat er inden for Europas grænser, hvorfor det minder meget om de danske regler. Når du checker ind, vil agenturet fortælle om de ordensregler der findes for dit ophold. Dem vil vi selvfølgelig anbefale dig kraftigt at følge!

Frankrig har en lov omkring, at du skal være stille efter klokken 22.00. Det betyder ingen larm efter klokken 22:00: Ingen råben og skrigen på gangarealer, for sin vis også egen bolig og andre offentlige arealer.

Overtrædes de generelle regler, vil vores vagter blive tilkaldt til lejligheden med en skriftlig advarsel. Lejlighedens beboere vil blive fremvist et dokument med, at der i den givende situation er blevet indgivet en klage. Vær opmærksom på, at denne advarsel skal respekteres, da det er vores forsøg på at forebygge eventuelle konfrontationer mellem vores gæster og destinationens myndigheder. Det lokale politi, Gendarmeriet, kan efterfølgende, uden yderligere varsel, bede gæsterne forlade lejligheden - og i værste fald destinationen. 

Vi er selvfølgelig altid på vores gæsters side - men vi skal alle følge reglerne! 

Guider

Er der guider på min destination, og er de til at komme i kontakt med?

Læs mere om vores guider

Det korte svar er altid ja ;-) Vores lokale destinationsguider er nøglen til succes på din skiferie! Det gavner dig, da de vil gøre alt hvad der står i deres magt, for at give jer en uforglemmelig rejse. Du kan ALTID få fat i dem. De er der til vores arrangementer på ankomst- og afrejsedage for din skyld. De sørger for, at alt går så smidigt som muligt. Du kan få fat i dem på servicetelefonen fra klokken 08.00 - 20.00 hver dag. Fra klokken 20.00 - 08.00 er det en nødtelefon med stadig mulig at kontakte. 

Alkohol

ALKOHOL
I Frankrig er det ikke tilladt at drikke alkohol på gaden eller offentlige arealer. Ligesom i Danmark skal man have ID med, når man går i byen. Det er ligeledes ikke tilladt at være i besiddelse af alkohol, når man er under 18 år.

NATTENS FORLØB
Selvom dagene i Alpernes solskin kan virke til være at rare og varme, er det ingen hemmelighed at nattens temperature er voldsomme. Det bliver let ned til -20 grader, og denne temperatur, i kombination med byens høje beliggenhed og alkohol, er farlig. Gå altid sammen med nogen om natten og indtag ikke alkohol, så det bliver farligt for dig selv. Vi har altid nattevagter, på gymnasieturene, til at gå rundt i byen for at undgå farlige situationer og det samme har byens myndigheder.

Skileje

Hvor ligger skiudlejning?

Hvis du har lejet hjemmefra gennem Summitweek, så skal du leje ved vores samarbejdspartner. Vær opmærksom på at guiderne på destinationen fordeler jer mellem de forskellige butikker, så I ikke alle kommer samme sted. Vi tager selvfølgelig også højde for din geografiske placering, så det er nemt og lækkert for dig! ;-)

Hvis du har glemt at bestille hjemmefra, så frygt ej, du kan altid ringe til os og høre mere om dine muligheder.

Summitweek VIP-Armbånd

Summitweek VIP-Armbånd

Hvordan fungerer armbåndet - og hvad er inklusiv, hvad er ikke?

Læs mere om Summitweek Armbånd her

Der en del info - så vi vil gerne henvise dig til vores armbåndside, hvor du kan læse alt om alpernes bedste VIP-Ambånd! 

Eventprogram

Hvordan ser eventprogrammet ud for min uge?

Læs mere om Summitweek Armbånd her

Vi kan godt forstå, at du vil vide det så hurtigt som muligt. Men det er desværre ikke altid muligt for os! Vi tilpasser løbende programmet til det antal mennesker der kommer til Alperne. Det betyder med andre ord, at når vi har planlagt og lagt et program fast, så ved du det også! 

Under og over 18 år

Hvad har jeg adgang til, og hvad har jeg ikke adgang til?

Læs mere om Summitweek Armbånd her

Det vil fremgå i vores app, som du får login til ugen op til afrejse. Vi følger altid de lokale regler, men sigter selvfølgelig altid efter at alle kan få adgang til vores arrangementer. 

Alkohol

Hvis jeg har armbåndet, er jeg vel hævet over loven og sikrer mig adgang til alkohol? NEJ!

Læs mere om Summitweek Armbånd her

ALKOHOL
I Frankrig er det ikke tilladt at drikke alkohol på gaden/offentlige arealer (også pisten). Ligesom i Danmark skal man have ID med, når man går i byen. Det er ligeledes ikke tilladt at være i besiddelse af alkohol, når man er under 18 år.

NATTEN I ALPERNE
Selvom dagene i Alpernes solskin kan virke til være at rare og varme, er det ingen hemmelighed at nattens temperature er voldsomme. Det bliver let ned til -20 grader og denne temperatur, kombineret med byens høje beliggenhed og alkohol, er farlig. Gå altid sammen med nogen om natten og indtag ikke alkohol, så det bliver farligt for dig selv. Vi har altid nattevagter på gymnasieturene, til at gå rundt i byen for at undgå farlige situationer og det samme har byens myndigheder.

Rabatter

Får jeg rabat med mit VIP-armbånd?

Læs mere om Summitweek Armbånd her

JA! Du får rabat en masse forskellige steder rundt i byen. Både på barer, spisesteder og klubber. Se præcis hvor du får rabat i appen, for at få mest muligt ud af dit armbånd. Sørg for altid at vise dit armbånd, inden du betaler, så du er sikker på at få den rabat der medfølger, da du kan spare mange penge i løbet af en uge. 

Liftkort

Udlevering

Hvor får jeg mit liftkort?

Dit liftkort får du udleveret i din velkomstkuvert, som du modtager i bussen, når du er tæt på at ankomme til din destination. Det er vigtigt, at du tager billeder af dit liftkort-nummer, som typisk er at finde på bagsiden. Dette sikrer dig, at du kan få et nyt til cirka 10€, såfremt du skulle miste det. Er du i tvivl om hvor det står, så tag billeder af begge sider for at være sikker. Better safe than sorry!

Inkluderet eller ej

Er der liftkort inkluderet i rejsen?

Der er altid liftkort til 6 dage inkluderet i vores pakkerejser. Er det noget du ikke ønsker, er det muligt at fravælge dette. Giv os et kald og hør om mulighederne.

Pistekort

Får jeg et pistekort?

Pistekortet er i din velkomstkuvert sammen med blandt andet dit liftkort. Hvis du skulle miste det udleverede pistekort, kan de findes mange steder - for eksempel turistkontoret, liftkortkontoret, guiderne med videre. 

De fleste destinationer har også et interaktivt kort online, ligesom du kan finde et pistekort under din destination her på vores hjemmeside.

Udvidelse

Jeg vil gerne udvide mit liftkort til hele området - hvordan gør jeg det?

Skulle du ønske at udvide til det fulde område, kan det gøres direkte på et liftkortkontor på din rejse.

De fleste steder vil det også være muligt at udvide én enkelt dag, hvis ikke man vil have det hele ugen. Her skal man blot forbi liftkortkontoret og betale for denne ydelse som typisk er 20 - 50€. 

Prisforskel på destination?

Koster liftkort altid det samme?

Nej, både størrelse på liftkortet (altså antal pistekilometer) og efterspørgsel da nogle uger er mere fyldte på pisterne end andre. Dog vil det altid være den samme pris for alle vores rejsende gæster i den samme uge. 

Mistet liftkort

Jeg har mistet mit liftkort, hvad gør jeg?

Det sker desværre, at det forsvinder. Her er det vigtigt, at du har taget billeder af det specifikke liftkortsnummer. Dette findes typisk på bagsiden af dit liftkort. Er du i tvivl, så er det bedre at tage billeder af begge sider, end den forkerte. 

Hvis du har nummeret, vil liftkort-kontoret kunne spærre dit gamle og udlevere et nyt til et mindre gebyr på - cirka 10€. Såfremt du ikke har numret, er du nødsaget til at købe et nyt liftkort til de resterende dage, som kan blive en uheldigt dyr fornøjelse. Sørg derfor at tage billederne af liftkortet lige når du får det i hånden, og sig til dine venner, at de skal gøre det samme. 

Efter rejsen

Beskadiget bagage under busrejsen

Min bagage blev beskadiget under rejsen, hvad gør jeg?

Bussens bagagerum vil blive låst, når alt bagage er lastet og åbnes først ved omstigning eller ankomst til destinationen. Det er den rejsendes ansvar både ved pålæsning af bagage, når bagagen er ombord på bussen og ved ankomst til destinationen, at den rejsendes egen bagage kommer med ud og/eller videre med næste transportmiddel.

Summitweek eller busselskabet kan ikke blive gjort ansvarlige for forlagt eller skadet bagage under transporten, når bagagen ikke er låst inde i bussens bagagerum. Det er ikke muligt at tilgå bagagen under rejsen, da bagagerummet vil være låst under hele rejsen. Den rejsende har ansvaret for sin bagage indtil chaufføren låser bagagerummet og den rejsende har igen ansvar for sin bagage, når chaufføren igen låser op indtil bagagerummet ved omstigning eller ankomst til destinationen. Summitweek og busselskabet kan ikke blive gjort ansvarlige for glemte ting og sager eller tasker i bussen. Vi anbefaler derfor vores rejsende at have en rejseforsikring.

Tilskadekomst

Jeg er kommet tilskade på rejsen, hvad gør jeg?

Læs mere om vores forsikringer her

I tilfælde af tilskadekomst under skiferien, bedes du kontakte dit forsikringsselskab direkte hurtigst muligt. Yderligere er det en god idé, at kontakte guiderne ved en eventuel tilskadekomst så de kan hjælpe med det praktiske. 

I forbindelse med lægehjælp, transport ned fra pisten eller til et eventuelt hospital vil der skulle betales, eller udleveres forsikringsoplysninger, på stedet. Det vil du efterfølgende vil kunne kræve tilbage fra dit forsikringsselskab i henhold til din specifikke forsikringspolice.

Vi anbefaler altid, at man har en rejseforsikring der dækker eventuelle omkostninger. Er du ikke dækket tilbyder vi også enkeltrejseforsikringer der dækker skiløb og skader i forbindelse med dette. Du skal yderligere være opmærksom på, at mange forsikringsselskaber ikke dækker hvis der er alkohol involveret, sørg derfor at snakke med dit forsikringsselskab inden afrejse, så du er opmærksom på, hvad du er dækket for, og hvordan du skal håndtere eventuelle situationer.  

Reklamation

Mangler og reklamation

Send os en officiel reklamation her

Konstateres en mangel efter rejsens begyndelse, undervejs eller på rejsemålet - skal den rejsende straks efter konstateringen reklamere over manglen til rejsearrangøren (Summitweek), guiden på rejsemålet eller til den underleverandør, som manglen angår.

Hvis rejsearrangørens guide eller underleverandør ikke kan, eller vil, afhjælpe, eller ikke efter den rejsendes opfattelse afhjælper tilfredsstillende, skal den rejsende reklamere direkte over for arrangøren.

Den rejsende skal sikre sig, at reklamationen bliver noteret af rejsearrangørens medarbejdere og/eller underleverandører på stedet – for eksempel gennem en notits i en hotelbog eller i anden skriftlig form. Herudover bør den rejsende sørge for at få udleveret en kvittering for reklamationen.

Undlader den rejsende at reklamere som beskrevet ovenfor, vil det have konsekvenser for den rejsendes ret til efterfølgende at påberåbe manglen og for opnåelsen af kompensation.

Glemte sager

Jeg har glemt noget på skiferien, hvad gør jeg?

Hvis du har glemt, eller mistet noget på din skiferie, bedes du kontakte os hurtigst muligt, så vi kan afhjælpe i det omfang der er muligt. Det lykkedes ikke altid at finde alle ting, men vi er gode til at holde overblik over de fundne ting. Ved glemte sager i bussen på hjemturen bedes du kontakte busselskabet direkte. Er du i tvivl, så kontakt os, så hjælper vi gerne.

Ros

I var simpelthen så gode! Hvor kan jeg rose jer?

Giv Summitweek ris & ros her

Vi modtager meget gerne ros fra vores gæster, som har haft en god tur :-) 

Send os en lille hilsen på Trustpilot. og vi vil være dig dybt taknemmelig.